poniedziałek, 5 lutego 2018

Polska kadra skoczków narciarskich na Igrzyska

Hej!Co u was słychać?U mnie całkiem nieźle,chociaż mam teraz bardzo dużo nauki.Na szczęście znalazłam czas,żeby wstawić post po długiej przerwie.

Dzisiaj przedstawię wam polskich skoczków ,którzy pojadą na Igrzyska Olimpijskie.

ZIMOWE IGRZYSKA OLIMPIJSKIE 
Pjongczang 2018

POLSKA
*Stefan Hula-Urodził się w Szczyrku.Pierwszy raz w PŚ pojawił się 04.01.2006r. w Innsbrucku ,zajął wtedy 47 miejsce.Swój pierwszy medal zdobył w drużynowym konkursie Mistrzostw Świata Juniorów(Stryn 2004,srebro).Jego najdłuższy skok wynosi 218,0 m(na Kulm w Tauplitz 2018).

*Dawid Kubacki-Urodził się w Nowym Targu.Pierwsze punkty konkursu PŚ zdobył 01.12.2012r. w Kuusamo(22 miejsce).Wygrał cykl Letniego Gran Prix w 2017r
.
*Maciej Kot-Jego pierwszy debiut w reprezentacji miał miejsce w 2006 r.Jego rekord życiowy wynosi 244,5 m z Vikersund 2017.Jego pierwszym trenerem był Kazimierz Długopolski.

*Kamil Stoch-Pierwsze punkty PŚ zdobył 11.02.2005 Pragelato (7 miejsce)warto dodać ,że wydarzyło się  to rok po jego  debiucie w PŚ.Pierwszy konkurs w PŚ wygrał 23.01.2011r. w Zakopanem.

*Piotr Żyła-Urodził się w Cieszynie.W PŚ zadebiutował 21.01.2006 r. w Sapporo(19 miejsce),były to jego pierwsze punkty.Jego pierwszym trenerem był Jan Szturc.

Nie wiem jak wy ale ja już nie mogę doczekać się Igrzysk Olimpijskich, ponieważ odkąd oglądam skoki będą to dopiero moje drugie IO.Oglądanie zawodów tak ważnych jest ogromnym przeżyciem.Mam nadzieję,że polscy skoczkowie dostarczą nam ogromne emocje.Jednak uważam ,że już powinniśmy być dumni z naszej wspaniałej drużyny i nie oczekiwać od nich wielu medali.

Przypomnijmy sobie kilka ważnych momentów przeżytych na poprzednich Igrzyskach w Soczi.



SOCHI 2014


Takie małe podsumowanie:










MedalZawodnikDyscyplinaKonkurencjaData
Gold medal.svg ZłotoKamil Stochskoki narciarskieskocznia normalna9 lutego
Gold medal.svg ZłotoJustyna Kowalczykbiegi narciarskiebieg indywidualny13 lutego
Gold medal.svg ZłotoZbigniew Bródkałyżwiarstwo szybkie1500 metrów15 lutego
Gold medal.svg ZłotoKamil Stochskoki narciarskieskocznia duża15 lutego
Silver medal.svg SrebroKatarzyna Bachleda-Curuś
Katarzyna Woźniak
Luiza Złotkowska
Natalia Czerwonka
łyżwiarstwo szybkiebieg drużynowy22 lutego
Bronze medal.svg BrązZbigniew Bródka
Konrad Niedźwiedzki
Jan Szymański
łyżwiarstwo szybkiebieg drużynowy22 lutego
skopiowane z wikipedii ↑↑↑

Mam nadzieję,że post was zaciekawił.Chciałabym zachęcić innych do czytania moich postów dlatego chciałabym żebyście udostępnili mój blog gdziekolwiek.Chciałabym podzielić się moją pasją z innymi oraz może dowiedzieć się o waszej pasji(może jakiejś innej niż skoki).Piszcie w komentarzach jakie byście chcieli posty żebym publikowała.

JEŻELI POPEŁNIŁAM JAKIŚ BŁĄD TO NAPISZ DO MNIE I ZARZ POPRAWIĘ:)
źródło  :google grafika,przegląd sportowy,wikipedia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz